REJSER

Elever og lærere har mange oplevelser sammen, også udenfor skolen. Hvor udflugterne og rejserne går hen, afhænger af de enkelte klassers og læreres temperament og interresser. I de små klasser tager klasserne på naturtur til Ore Strand eller til Vintersbølle Skov. I de større klasser kan rejsen være en fælles cykeltur i byen eller et besøg på Borgcenteret. I de større klasser går rejserne længere. Klasser har besøgt steder som Hjørring, Bornholm, Østrig og Italien.

I 4. klasse rejser klassen, klasselærer og en til to faglærere for første gang sammen på en udflugt til for eksempel Lejre som en del af undervisningen i Vikingetiden. I Lejre bor og lever eleverne i to dage som vikinger.
På de efterfølgende klassetrin vil der være forskellige udflugter og rejser først og fremmest i Danmark. Klasserne gør ikke nødvendigvis det samme år efter år. Antallet af rejserne og udflugter afhænger af klassens temperament og lærerens pædagogiske vurdering.

BESØG I UDLANDET 
I 9. klasse er eleverne eksempelvis i Østrig, hvor både vandring og kultur står på programmet, og senere på året er de i landbrugspraktik på et biodynamisk landbrug i udlandet. Formålet er dels at lære om det biodynamiske landbrug, men også at øve et andet sprog og udvikle elevernes praktiske dømmekraft.
I 10. klasse tager elever og lærere på en kunststudietur, hvor menneskets bevidsthedsudvikling ses gennem kunsten, helt fra det tidligste egyptiske til det helt nutidige. Turene har eksempelvis gået til Paris og Rom.

FÆLLES OPSPARING

De fleste klasser har en fælles opsparing til klasseturene, som betales sammen med skolepengene hver måned. Elever og forældre samler også penge ind ved at arrangere kagecafé med salg af lagkage, muffins, boller og kaffe efter skolelørdagene. I 8. klasse arrangerer forældre og elever bod en gang om ugen, og overskuddet fra boden bliver brugt til klassens rejser og udflugter.